Thea Luca: „Când ai un scop toate lucrurile sunt întodeauna mai mult decât par”

Vă salutăm încă o dată şi vă invităm să ne fiţi alături şi astăzi la emisiunea „Internetul ştie tot?„, la o nouă ediţie în care vom încerca să fim o gazdă perfectă. Şi să nu credeţi că spunem asta ca pe un simplu clişeu! Nici gând! Testul pe care îl dăm e unul cât se poate de serios, deoarece astăzi, în cadrul emisiunii, facem cunoştinţă cu o doamnă care a ştiut să fie o gazdă foarte bună pentru cele mai importante soţii de şef de stat din lume, printre ele numarându-se Raisa Gorbaciova şi  Regina Sofia a Spaniei. Astăzi, invitata lui Robert Tache, atÂt la HFM cât şi la TVH 2.0 este doamna Thea Luca, profesoară, jurnalistă, dar şi autoarea volumului „Ghidul Gazdei Perfecte„, apărut la editura Humanitas. Înţelegeţi acum dorinţa noastră de a ne descurca impecabil în calitate de gazde?

Trebuie să precizăm de la început că invitata noastră de astăzi mai are la activ încă o carte, de aceasta dată despre domeniul gastronomic, scrisă împreună cu mătuşa ei, Liliana Podoleanu – o carte de bucate pe care Editura Ceres a publicat-o în două ediţii. De asemenea, despre Thea Luca putem aminti că a studiat filologia şi a lucrat ca profesoară, bibliotecară, jurnalistă, în ultimii 20 de ani fiind muzeograf-coordonator la Muzeul Colecţiilor de Artă din Capitală.

Ca la orice început de emisiune, o întrebăm pe invitata noastră în ce relaţie se află cu Internetul (mereu şi acelaşi instrument pentru noi atunci când vine vorba de realizarea emisiunii) şi primim un răspuns extrem de interesant. „Internetul este un rival pentru mine, deoarece este iubirea secretă a soţului meu. După multă agitaţie a venit un ceas în care vreau să îmi văd viaţa, să fiu mai putin racordată la ce se întâmplă, să încerc mai degrabă să trăiesc frumos, să revin la vizitele la muzeu, la lecturi, la modul în care îmi doresc cu adevărat să trăiesc”, ne spune Thea Luca.

Chiar dacă la început gătitul nu era chiar punctul forte al invitatei noastre, plăcerea de a descoperi cât mai multe reţete şi moduri de preparare, toate cu scopul de a o ajuta pe matuşa ei, au făcut-o pe Thea Luca să publice prima ei carte dedicată gastronomiei.

„La vârsta aceasta aproape fiecare lucru are o poveste. Când m-am măritat nu ştiam să fac decât cartofi prăjiţi cu varză roşie şi ouă ochiuri. Asta era tot ce ştiam să fac. Fireşte că ulterior am învăţat. N-am avut în proiect niciodată să scriu o carte de bucate. Întâmplarea a făcut ca mătuşa mea să rămână văduvă la vârsta de 52-53 de ani. Neavând copii, a fost atât de şocată, încât n-a putut să mai doarmă. Ca un remediu, ca să se obosească, a dorit să îşi zugrăvească imobilul. Deoarece eram foarte legată de ea, eu şi soţul meu, Nicolae Luca, ne-am hotărât să o ajutăm, însă când am ajuns la raşchetarea parchetului a fost mult prea mult. În urma unei moşteniri, matuşa mea primise o bibliotecă imensă în care erau şi multe cărţi de bucate. Aşa a început o pasiune pentru gătit cât şi o dorinţă de a scrie un volum dedicat gastonomiei, nu pentru noi, ci pentru a o ajuta pe mătuşa noastră de a-şi reveni din tristete, de a-i oferi un scop. Când ai un scop toate lucrurile sunt întodeauna mai mult decât par. Patru ani de zile am lucrat neîntrerupt, pregăteam fel şi fel de reţete şi ce e cel mai important am reuşit să o vindecăm pe Liliana (mătuşa – n.r.), iar eu fireste am învăţat să gătesc”, ne povesteşte Thea Luca.

Despre cel de-al doilea volum publicat, „Ghidul Gazdei Perfecte„, invitata noastră ne povesteşte că „este o carte despre cum să te comporţi, dar în acelaşi timp este un volum plin de aminitiri, de puncte de vedere, plină de caractere, o carte pe care am scris-o cu o foarte mare plăcere, mai ales că este o scriere a unui om care a trăit concret în multe împrejurări oficiale şi care a tras nişte concluzii nu numai practice, ci şi unele mai serioase despre cultivarea gustului”, ne spune Thea Luca.

Şi dacă discuţia a ajuns în lumea fascinantă a cărţilor, continuăm în acelaşi mod deoarece invitata noastră are în lucru un nou proiect editorial, dedicat de această dată bunicilor care se doresc a fi perfecţi.

„Este o carte a bunicii care se doreste a fi perfectă, aş putea spune că este un volum care continuă experimentul Zaica (Dorel Zaica – n.r.), celebrul profesor care încuraja foarte mult imaginaţia copiilor. Cartea va apărea la editura Humanitas şi va cuprinde multe din lucrurile minutate pe care le-a spus Alexandra, nepoata mea. Volumul nu vrea să pună accentul doar pe hazul exprimărilor şi al răspunsurilor, ci mai degrabă pe capacitatea pe care copiii o au în exprimare, imaginaţie şi viaţă, în comparaţie cu adulţii care devin din păcate terni. Copiii nu spun lucruri trăsnite, ci lucruri absolut geniale”, ne povesteşte Thea Luca.

Cât priveşte una dintre cele mai importante perioade din viaţa ei, şi anume conducerea Muzeului Colecţiilor de Artă, Thea Luca a povestit în emisiune câteva momente fabuloase în cadrul emisiunii „Internetul ştie tot?”. Povestea începe, fireşte în anul 1979, atunci când invitata noastră a intrat în echipa de muzeografi.

„Toţi colegii mei erau foarte tineri. De când am ajuns în muzeu m-am simţit adultă, bătrână şi responsabilă deşi aveam doar 30 de ani. La vremea aceea muzeul era extrem de contestat în forurile de conducere ale partidului, aici ajungeau, în general, indezirabilii. Apoi după ce ne-am confruntat şi cu un furt, a trebuit să luăm o decizie importantă în legătură cu soarta muzeului. Mi-am întrebat colegii ce părere au: lăsăm să moară muzeul sau îl facem să functioneze? Am ajuns la concluzia că meseria unui om de artă este să promoveze arta. Aşa am început să avem parte de o activitate cât se poate de bogată, cu Protocol 0, ceea ce însemna că cele mai mari persoanalităţi străine treceau pe acolo. Cred că fiecare trebuie să faca atât cât poate, câte ceva”, ne spune Thea Luca.Iar invitata noastră chiar a făcut!

Galerie | Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

