Silvan Stâncel: „Anul viitor vă pregătesc o supriză: Primul meu album, Blondă sau Brunetă, o să ajungă inclusiv pe Himalaya”

Te salutăm încă o dată la o nouă ediţie a emisiunii „Internetul știe tot?„, din nou cu semn de întrebare pentru că ne dorim să aflăm şi astăzi cât mai multe lucruri din partea invitatului nostru, aflat şi el sub zodia folkului. Şi dacă nu demult l-am avut alături de noi pe Ovidiu Scridon tot la „Internetul Ştie Tot?”, n-a trebuit să căutăm prea departe pentru a face cunoştinţă astăzi, atât la HFM, precum şi la TVH 2.0, cu artistul Silvan Stâncel, el fiind invitatul lui Robert Tache.

Născut la Alba Iulia, invitatul nostru provine dintr-o familie cu înclinaţii artistice, tatăl său fiind poet, iar sora lui Silvan, pictoriţă. Iubirea pentru chitară şi folk a început în anii adolescenţei, mai exact la 17 ani, unde în taberele de la munte a învăţat primele melodii.

„Am descoperit pasiunea într-o tabără din Făgăraş. Ce să faci seara, la un foc de tabără decât să cânţi la chitară? Am învăţat primul cântec, Andrii Popa, apoi după câţiva ani buni am avut onoarea să cânte alături de Nicu Covaci. A fost o experienţă foarte interesantă. Am simţit că s-a încheiat cercul după mulţi ani de zile”, ne mărturiseşte Silvan Stâncel.

Ajungem inevitabil, prin definiţia emisiunii, la subiectul „Internet” şi îl întrebăm pe invitatul nostru cum îşi împacă timpul între site, pagina de Facebook şi blog. „Timpul pe care îl am prefer să îl aloc ideii de a-mi construi o identitate culturală. Timpul e resursa cea mai importantă, mai importantă chiar decât banii. Folosesc reţelele de socializare, sunt conectat cu tot ce înseamnă Facebook, investesc circa 30 de minute pentru el, am de asemenea şi un site, însă totul cu măsură”, ne spune Silvan Stâncel.

Trebuie să menţionăm că invitatul nostru de astăzi nu cunoaşte doar folkul, ci este considerat şi unul dintre cei mai talentaţi chitarişti de flamenco din ţară. „La început am descoperit chitara prin genul folk, apoi am descoperit chitara clasică. În Cluj cumpăram casete cu muzică de chitară clasică, apoi am fost atras de muzica flamenco, un gen care utilizează nişte tehnici mai speciale pentru chitară. Studiez zilnic 2-3 ore, pentru că tehnica flamenco necesită, ca şi în sport, exerciţiu zilnic”, povesteşte Silvan Stâncel. Apoi, drumurile invitatului nostru s-au intersectat cu artistul Andras Varga, de la care s-a inspirat cel mai mult şi alături de care colaborează şi în prezent la concerte dar și la celălalt proiect important al lui Silvan, Tabăra de Chitară.

Pomeneam ceva mai devreme de cea de-a doua pasiune a lui Silvan Stâncel, tabăra de chitară, organizată an de an în Apuseni, prin care doreşte să promoveze cântatul la acest instrument, mai ales în rândul tinerilor. Anul acesta, tabăra de chitară a ajuns la cea de-a 7-a ediţie, în doar al cincilea an.

Povestea acestei tabere a început în 2008, atunci când Silvan Stâncel a fost invitat la festivalul internaţional „Migration„, în Franţa. „Le-am cântat francezilor în limba română. S-au uitat la mine, foarte miraţi, mi-au strâns mâna, apoi m-au întrebat despre ce le-am cântat. Erau curioşi să înţeleagă. În urma acestui eveniment am cunoscut mulţi cântăreţi din toată lumea. Aşa am hotărât să lansez proiectul „Acustic Live”, prin care să promovez muzica acustică, de la folk, la flamenco și până la cea clasică. Sub umbrela de Acustic Live, ca proiect, prin care îmi doresc să încurajez studiul chitarei, am decis să realizăm şi această tabară de chitară. Toţi cei care vin acolo trebuie să compună cel puţin un cântec, indiferent de vârsta pe care o au. Au parte de premii cât se poate de interesante, prin bunavoinţa celor care ne susţin”, ne povesteşte Silvan Stâncel.

Într-un final, ajungem şi la întrebarea celebră a emisiunii „Ce nu ştie Internetul despre Silvan Stâncel?”. Avem o veste foarte bună pentru cei care vor să aibă în colecţia lor melodiile invitatului nostru în viitorul cât se poate de apropiat. „Eu nu mi-am propus la momentul întâlnirii mele cu chitara să fiu star, însă piesele s-au adunat în mod natural, sunt deja înregistrate, aşa că vă pot anunţa oficial că anul viitor voi lansa primul meu album: „Blondă sau Brunetă„. E singurul album care va ajunge şi pe Himalaya. Asta ca să asculte şi cei care sunt la înalţime, după un drum lung”, ne anunţă Silvan Stâncel.

Când ne-am apropiat de finalul emisiunii, Silvan Stâncel ne-a făcut o ultimă surpriză muzicală: Am încheiat ediţia cu o reprezentaţie live specială a piesei „Blondă sau Brunetă„, pe care fanii invitatului nostru vor avea ocazia să o asculte pe primul lui album de studio.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Cantareti și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

