Sandra Budiş Pralong: „Toţi trebuie să contribuim cu ceva pentru ţara noastră”

Îţi spunem bun găsit încă o dată la emisiunea „Internetul știe tot?„. Dacă tot am avut câteva luni pline de alegeri, atât pe plaiuri mioritice, dar şi pe la americani, ne-am gândit să vă aducem de această dată un om care cunoaşte destul de bine acest fenomen, şi chiar putem afirma că nu stă departe de el. Astăzi, la HFM şi TVH 2.0 ne întâlnim cu Sandra Pralong, căci invitata lui Robert Tache este politician, membru fondator al Fundaţiei Soros în România, fost consilier prezidenţial dar şi autor de cărţi.

Dacă pentru mulţi dintre noi „visul american” rămâne încă un vis neîmplinit, începem prin a vă spune că invitata noastră a ajuns în Statele Unite ale Americii la vârsta de 15 ani. Şi-a dorit ulterior să se întoarcă în România, dar nu i-a fost foarte uşor. Când a reuşit totuşi, adică după anii ’90, era deja considerată o „străină”. În legătură cu acest subiect invitata noastră a fost şi coordonatoarea unui volum lansat la Polirom şi intitulat “De ce m-am întors în România”.

De menţionat însă că Sandra Pralong este mult mai cunoscută pentru activitatea ei de consilier al fostului preşedinte Emil Constantinescu. De asemenea, trebuie să vă spunem că invitata noastră a fost director de comunicare la publicaţia Newsweek din New York, iar în 1994 a înfiinţat în SUA şi o agenţie de ştiri.

Sandra Pralong are şi o carieră în învăţământ fiind profesor universitar. La fel, se poate mândri şi cu un an de experienţă la Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD) la Paris, precum şi cu o bursă la Fletcher School of Law and Diplomacy în SUA.

Trebuie să contribui cu ceva pentru ţara ta!” e primul gând cu care Sandra Pralong deschide ediţia de astăzi, atunci când o întrebăm cum s-a decis să revină în România imediat după 1989. De menţionat că invitata noastră chiar a pus în practică această idee, ea dezvoltând un program de burse pentru tinerii studenţi din întreaga lume, asta în memoria soţului ei.

„Eu am început să acord acest premiu prin a-l plăti din banii mei, apoi a trebuit să ridic fondurile şi cu ajutorul câtorva prieteni am reuşit să organizăm turnee de golf. Aşa am adunat mai mulţi oameni importanţi, de la bancheri la studenţi”, povesteşte Sandra Pralong. „Românii sunt peste tot, fac o treabă foarte bună, trebuie să îi readucem în ţară. «Imposibil» nu e un cuvânt românesc„, mai adaugă invitata noastră.

Sandra Pralong a fost şi director de comunicare la publicaţia Newsweek, asta după ce în primă instanţă îi fusese refuzată intrarea în programul publicației de internship. A doua zi invitata noastră s-a dus personal la sediul revistei şi a reuşit să îi convingă că ea este ceea ce oamenii de la Newsweek aveau nevoie. „Era o perioadă a debutului globalizării, Newsweek începuse să aibă ediţii regionale, iar eu voiam, chiar dacă eram doar un student, să mă implic în proiectele lor”, spune Sandra Pralong.

Paradoxal, invitata noastră nu a fost atât de impresionată de America precum am putea crede. „Eu am ajuns de ziua mea acolo, pe tatăl meu nu-l mai văzusem de zece ani, eram un adolescent horror. M-a scanat dintr-o privire tatăl meu şi mi-a zis că nu e a bună. A trebui să-mi schimb stilul vestimentar, deci vă daţi seama cât de bine mă înţelegeam cu el în acel moment. Plus că atunci când am ajuns era şi o grevă a gunoierilor. Gunoaiele se ridicau până la etajul I al imobilelor, acolo, pe trotuar!”, mai povesteşte Sandra Pralong.

Pentru că ştim că indiferent ce contra-argument i-am oferi România rămâne cea mai importantă ţară din viaţa ei, o întrebăm care ar fi totuşi al doilea stat în preferinţele ei. „Aş putea spune că lumea… toată. Suntem cu toţii cetăţeni ai acestui Pământ”, spune Sandra Pralong.

Şi ca să ne reamintim cine suntem şi ce putem, îi dăm cuvântul pentru final încă o dată invitatei noastre: „Dovada inteligenţei acestui popor este că ţara aceasta funcţionează atât de bine în ciuda politicienilor care ne conduc”, declară Sandra Pralong în emisiunea „Internetul știe tot?„. Nu putem să nu ne întrebăm, mai mult sau mai puțin retoric, cum ne-ar fi cu o clasă politică de nota 10. Credem totuși că mai avem o vreme de așteptat până vom afla răspunsul CORECT la această întrebare!

Galerie | Acest articol a fost publicat în Politicieni și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

