Ovidiu Scridon: „Sunt un om fericit pentru că am extrem de multe vise neîmplinite, pe care încerc să le împlinesc”

Mai întâi de toate, La Mulţi Ani tuturor românilor de ziua naţională! Emisiunea „Internetul ştie tot?” îşi propune astăzi să vă aducă în prim plan, atât la HFM cât şi la TVH 2.0 un om liber, aşa cum îi place chiar lui să se definească, un om îndrăgostit de chitară şi care a apreciat la justa valoare Cenaclul Flacăra. Pe lângă activitatea artistică, merită să menţionăm că invitatul nostru s-a încumentat şi la sporturi extreme, la paraşutism mai exact, şi asta încă de la vârsta de 14 ani. Aşadar, invitatul lui Robert Tache într-o zi atât de specială, este folkistul Ovidiu Scridon.

Încă de la început trebuie să spunem că invitatul nostru este extrem de prezent pe internet, având atât un site personal, un blog, dar şi o pagină de Facebook. „Am învăţat un lucru important când m-am întors din Statele Unite ale Americii în 2006. Există o axiomă pentru americani, dacă nu ai site, nu exişti. Aşadar, m-am prins demult că tehnica modernă îţi poate fi de ajutor dacă ştii să o foloseşti. E de impact. Nu m-am zgârcit, mi-am lăsat inclusiv numărul de telefon pe website. Trebuie specificat că eu am terminat şi un liceu de informatică, la Cluj”, povesteşte Ovidiu Scridon.

„Şi ar mai fi ceva de spus în legătură cu debutul în lumea virtuală, mai exact a blogului. Când mă întorsesem din America, toţi prietenii mei voiau să vadă poze. Cum erau în jur de 5.000, m-am gândit că dacă le afişez undeva online ar fi cea mai bună soluţie şi confortabilă. Aşa s-a născut blogul de fotografie”, ne mai spune Ovidiu Scridon.

Tot el este şi studentul care timp de doi ani de zile a avut ocazia să vadă şi să simtă de aproape Statele Unite ale Americii cu ocazia unei burse la „State College„, pentru un program masteral. „Eu am făcut ASE-ul în România, era foarte relaxant, puteam să chiulesc la orice oră. Când am ajuns în State, am primit un ghid pentru locul în care studiam. Voiam să vizitez cât mai mult. Aşa că în prima săptămână m-am decis să chiulesc şi acolo, să călătoresc în acel orăşel. Chiar în acea zi, când m-am întors, am descoperit la recepţie câteva bilete prin care eram invitat de profesorul meu să stăm la o cafea. În cadrul unei discuţii extrem de relaxate, m-a întrebat cum m-am adaptat acolo, însă totodată mi-a atras atenţia că dacă o să mai lipsesc, nu doar că voi fi dat afară, dar va trebui să plătesc şi banii pe care ei i-au investit în mine, adică undeva la 70.000 de dolari. Logica lor este că tu ai luat locul cuiva care chiar şi-ar fi dorit să fie acolo. Atunci mi-am dat seama că trebuie să mă ţin serios de treabă”, povesteşte Ovidiu Scridon, în emisiunea „Internetul ştie tot?”.

Alături de muzică, invitatul nostru şi-a realizat şi debutul în poezie, odată cu volumul „Portretul unui gând„, apărut la editura Tritonic. „Povestea cărţii începe acum 20 de ani, când aveam deja poezii pentru un volum de versuri. Mi-a luat mai mult timp până când am publicat-o, pentru că sunt ardelean, dar oricum a apărut când trebuia să apară. Am devenit mai riguros cu ceea ce scriu şi cânt. Cele mai multe poezii sunt realizate pe timpul când eram student. De asemenea, fotografia de pe coperta volumului este realizată de mine, reprezintă „Aurora boreală” şi este făcută din avion. Am încercat sa îmi pun amprenta pe tot conţinutul cărţii”, ne spune Ovidiu Scridon.

Chiar dacă o să vă vină greu să credeţi, tot invitatul nostru de astăzi se poate mândri cu o performanţă sportivă greu de egalat. Ovidiu Scridon a fost vice-campion naţional la paraşutism în 1989. Despre cum a renunţat la acest sport, invitatul nostru ne spune că „m-am lăsat atunci când am simţit că nu mai am loc acolo. Indiferent de ceea ce fac, toate lucrurile fac parte din viaţa mea. Muzica e parte din viaţa mea, publicitatea, poezia la fel, sportul, toate fac parte din întregul vieţii mele. Sunt propriul meu stăpân şi nu las nicio clipă să treaca aiurea”, ne mai spune invitatul nostru.

Ajungem şi la întrebarea celebră a emisiunii, adică „Ce nu ştie internetul, despre Ovidiu Scridon?”. Cu această ocazie ne întâlnim cu nişte momente mai puţin bune ăntâmplate pe parcursul vieţii invitatului nostru, dar care l-au făcut totuşi să se ridice şi să preţuiască fiecare moment al vieţii.

Preţuiesc viaţa deoarece am avut câteva momente în care am fost în buza prăpastiei. Iubesc la nebunie fiecare clipă pentru că am văzut ce e dincolo. De vreo 3 ori în viaţa mea am pierdut absolut tot şi am fost nevoit să o iau de la zero. Toate aceste întâmplări din viaţa mea m-au învăţat să pun preţ pe oameni şi nu pe partea materială. În America au fost două momente în care am avut pistolul la tâmplă. Am trăit asemenea experienţe, din fericire sunt aici. Am primit foarte multe lecţii de viaţă într-o rezervaţie de indieni din South Dakota. Acolo, bătrânul satului mi-a zis la plecare „nu uita să spui oamenilor”. Multă vreme m-am întrebat ce a vrut să spună. Pe urmă am înţeles… De fapt este vorba să îţi exprimi vocaţia, să spui oamenilor ceea ce ai de spus. Până la urmă cred că atragi foarte mult din ceea ce ţi se întâmplă”, ne mai spune Ovidiu Scridon, la emisiunea „Internetul ştie tot?”.

După două reprezentaţii live de excepţie în studioul HFM ale pieselor „Femeia” şi „Mi-e Dor”, nici finalul emisiunii nu putea face notă discordantă, atunci când Ovidiu ne cântă la muzicuţă un fragment din „Oda Bucuriei„. Asta pentru că într-adevăr a fost o bucurie să-l avem alături de noi.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Cantareti și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ovidiu Scridon: „Sunt un om fericit pentru că am extrem de multe vise neîmplinite, pe care încerc să le împlinesc”

  1. Tudose Andreea zice:

    http://www.ovidiuscridon.ro se numeste site-ul!

    • Felicitari Andreea! Ai fost primul telespectator ce a raspuns corect la intrebarea emisiunii. Te rugam ca pe pagina de facebook a emisiunii sa ne lasi un numar de telefon pentru a gasi cea mai buna modalitate de a intra in posesia premiului!

Lasă un răspuns

