Doina Ghiţescu: „Cred în binefacerile internetului, dar prefer cartea, omul şi discuţia”

Emisiunea „Internetul Ştie Tot?” vă spune din nou bun găsit şi vă invită încă o dată să facem cunoştinţă cu oameni interesanţi pe care internetul îi consemnează. Astăzi ne îndreptăm privirile către o doamnă cu greutate din lumea cinematografică, o femeie plină de viaţă, de umor şi optimism, adica aşa cum ar trebui cu toţii să fim, indiferent de problemele care ne înconjoară. Doamnelor şi domnilor, astăzi, la Internetul Ştie Tot? a venit mult îndrăgita actriţa Doina Ghiţescu.

Pe lângă rolurile în cea de-a şaptea artă, invitata noastră este şi angajată a Ministerului Administraţiei şi Internelor, în cadrul Ansambulului Artistic „Ciocârlia”.

Trebuie să recunoaştem că Internetul nu a fost prea darnic în furnizarea informaţiilor în legatura cu invitata noastră. O explicaţie o primim chiar din partea doamnei Doina Ghiţescu: „Eu nu lucrez pe net, colegii mei probabil ca mi-au făcut o minune. Maria Stroia, o colega de-a mea mi-a făcut o surpriză şi mi-a creat o pagină de Facebook. Eu îi mulţumesc, dar nu ştiu să lucrez, de fapt nici email-ul şi nici parola nu le cunosc. Cred că ma numesc „muşcata” sau cam aşa ceva. Cert e că ea umbla pe cont, nu eu, aşa că dacă nu v-am răspuns, dragi ascultători şi privitori, vă rog să ma iertaţi, nu eu umblu…”, povesteşte Doina Ghiţescu.

Cred în binefacerile internetului, dar prefer tot cartea, librăria, discuţia şi văzutul în ochi„, mai adaugă aceasta.

Totuşi, Internetul deţine câteva detalii despre invitata noastră precum numeroasele filmări de la lansările de carte, apariţii TV, cât şi filmografia acesteia. Iar daca tot ne-am întors la filme, merită să vă spunem că Doina Ghiţescu a jucat în 12 pelicule, dintre care amintim Hellraiser: Deader (2005), cât şi co-producţiile L’enfance d’Icare (Copilăria lui Icar) (2009) şi One second of life (O secundă de viaţă) (2009).

Ajungem inevitabil şi la discuţia legată de greutatea invitatei noastre şi aflăm că în urma unui accident aceasta nu s-a mai putut deplasa timp de 7 luni, de aici făcăndu-şi apariţia şi kilogramele în plus. Fireşte, povestea, în interpretarea invitatei noastre, rămâne inegalabilă: „Nu din totdeauna am fost un «mobilier» aşa greu, de mahon. Am fost şi eu cândva un «lemn» de trandafir. Până acum la emisiune ai avut doar infanterii uşoare, trebuia să-ţi vină şi o «betonieră». Aşadar, am fost şi eu odată Subţirica din vecini, de George Coşbuc, dar se întâmpla, atunci când eram eu în nebunia mea artistică… un regizor care acum e un nume important să mă invite într-o seară acasă la el pentru un rol. A băgat nişte grave din alea senatoriale: «Am un rol pentru tine şi vreau să-l discutăm». Eu în naivitatea mea îi spuneam să vorbim la teatru. El nimic… să ma duc la el şi îmi dă rolul. Nu m-am dus. Era înainte de ’89. După 1990, în urma unui accident mi se imobilizează piciorul, sunt nevoită să stau vreo 7 luni în ghips. Atunci «mobilierul» începe să crească. Peste 5 ani păţesc acelaşi accident. La ceva timp mă reîntâlnesc cu regizorul în cauză care crescuse şi el, dar nu în mobilier, ci în funcţie. Şi când mă vede, îmi zice «Ghiţeasco, am un rol pentru tine». Eu: «Să vin să îl discutăm?» El: «Nu e nevoie, că rolul e al tău». Aşa am câştigat eu rolurile mai uşor…”, ne povesteşte Doina Ghiţescu.

Şi tot în legătura cu rolurile, mai vă spunem că invitata noastră a jucat pentru prima dată în pelicula Crucea de piatră (1993), în regia lui Andrei Blaier, apoi în „Scrisorile prietenului” (1997), de Mircea Veroiu, precum şi în „Nunta mută” (2008), de Horaţiu Mălăele. Cel mai recent film din care a făcut parte şi Doina Ghiţescu este „Undeva la Palilula„, în regia lui Silviu Purcărete.

„Eu în filme am avut numai roluri de patroană de bordel, prostituată, am jucat în film horror, dar eu în viaţa de toate zilele n-am jonglat cu treburile astea. Întodeauna mi-am dorit o iubire sinceră, curată, să iubesc, să fiu iubită. N-am avut parte. Aştept să se întâmple, să vină cineva”, ne mai spune Doina Ghiţescu, în emisiunea „Internetul Ştie Tot?”.

Şi la final nu puteam încheia ediţia de astăzi fără să o rugăm pe invitata noastra să ne recite o poezie, şi nu orice fel de poezie, ci chiar o creaţie proprie: „Iubirea mea nu e o râmă, să tragă raţele de ea/ Iubirea mea nu e tigaie, să poţi prăji în ea cafea/ Iubirea mea nu e elastic, să o poţi întinde cât ai vrea/ Nu e săpun de toaletă ca să te speli pe mâini cu ea/ Dar dacă nu e astea toate, atunci ce e iubirea mea?”, ne recită Doina Ghiţescu.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Actori. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

