Miodrag Belodedici: „Sunt şanse să avem în viitor o generaţie bună de fotbalişti”

Emisiunea „Internetul știe tot?” şi-a făcut deja antrenamentul de a vă aduce oameni importanţi în prim plan, alături de poveştile lor de viaţă. Nici astăzi nu facem excepţie, deoarece ne-am hotărât să îmbrăcăm echipamentul de fotbal (după cum vedeți în fotografia alăturată, Robert Tache a îmbrăcat culorile roș-albastre 🙂 ) şi să vi-l aducem la HFM, precum şi la TVH 2.0, pe cel supranumit nu demult „Căprioara”, mai exact pe campionul Miodrag Belodedici.

„Duckadam era un om perfect pentru penalty-uri”

Debutând într-o echipă de provincie din judeţul Caraș-Severin, mai exact la echipa „Minerul Moldova Nouă”, Miodrag Belodedici reuşeşte să cucerească, alături de echipa Steaua Bucureşti, în 1986, Cupa Campionilor Europeni, în super-meciul cu F.C. Barcelona. „La acea perioadă aveam 21 de ani împliniţi, pot spune că nu am conştientizat în totalitate tot ce urma să se întâmple acolo. Intrasem în fotbalul adevărat, internaţional. Am avut şansa să particip la nişte meciuri extrem de importante. Îl ştiam pe Helmuth Duckadam cum apără, ştiam că avem şanse de reuşită. El era un om perfect pentru penalty-uri.”, ne povesteşte invitatul nostru despre meciul care a bucurat nu doar fanii stelişti, ci întreaga ţară.

Cariera invitatului nostru de astăzi mai include încă un trofeu al Cupei Campionilor Europeni, de aceasta dată cu echipa Steaua Roşie Belgrad, mai exact în 1991, precum şi cucerirea trofeelor Super Cupa Europei şi Cupa Intercontinentală.

Ca un fel de recunoştinţă pentru tot ceea ce a realizat, emisiunea „Internetul știe tot?” i-a făcut un cadou lui Miodrag Belodedici, mai exact un CD cu o serie de interviuri realizate cu Marius Lăcătuş, Gavrilă Balint, Emeric Jenei, precum şi Helmuth Duckadam despre seara magică din 7 mai 1986.

Chiar dacă fanii români îl considerau un adevarat erou, invitatul nostru decide să părăsească România şi să ajungă în fosta Iugoslavie. „Din România am plecat în 1988, în decembrie. Primisem paşaportul şi plecasem în vizită cu mama şi o soră, cealaltă rămânând în Timişoara. Eu am fost crescut în Iugoslavia, aveam o altfel de viaţă acolo. Am fost şi la meciurile cu Steaua Roşie Belgrad, iar în 1991, am ajuns din nou într-o finală a Cupei Campionilor alături de ei”, spune Miodrag Belodedici.

„Dunărea mă emoţionează foarte tare”

Lăsăm pentru o secundă fotbalul deoparte şi vă informăm că invitatul nostru are o slăbiciune pentru Dunăre. „Sunt o persoană mai liniştită,  îmi place foarte mult să fiu lângă Dunăre. Ăsta cred că e un secret pe care internetul nu-l ştie. Când văd Dunărea mă emoţionează foarte tare. M-aş uita ore întregi la ea pentru că mă umple de energie”, zice Miodrag Belodedici.

Revenim aşa cum am promis la fotbal şi vă mai informăm că Belo al nostru nu a putut rămâne departe de terenul de fotbal, aşa că la cei 48 de ani, invitatul nostru a revenit în fotbal, în Liga a 4-a, sub culorile echipei GVD, echipa şcolii de fotbal a fostului dinamovist Vasile Ghiţă.

Despre o viitoare generaţie de aur în fotbalul românesc, sau măcar puţin mai bună decât o avem astăzi, invitatul nostru crede sincer că avem în momentul de faţă o generaţie care promite: „Sunt şanse să avem în viitor o generaţie bună de fotbalişti”, spune Miodrag Belodedici, în cadrul emisiunii „Internetul știe tot?”. Ce-ar mai fi de spus? Doar atât: de acum înainte, în studioul HFM se găsește un steag roș-albastru ce poartă cu cinste autograful lui Miodrag Belodedici. Și, sperăm noi, ăsta-i inceputul ;).

Galerie | Acest articol a fost publicat în Sportivi și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

