Marian Ghenea: „Vreau să trăiesc cu întrebările majore pe care le pune teatrul”

Emisiunea „Internetul ştie tot?” v-a pregătit astăzi o ediţie specială, alături de un nume important al teatrului, precum şi al cinematografiei româneşti, care se poate mândri cu absolvirea în anul 1991 a Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică, la clasa profesorului Mircea Albulescu. Doamnelor și domnilor, astăzi Robert Tache l-a avut ca invitat pe nimeni altul decât Marian Ghenea.

Amintim încă de la început câteva roluri importante în care invitatul nostru a jucat: de la „Tatăl lui Alfons„, în piesa „Saragosa – 66 de zile”, de polonezul Jan Potocki, până la „Campbell” în „Portretul lui Dorian Gray” după Oscar Wilde. De asemenea, Marian Ghenea a semnat şi regia spectacolelor „Năpasta„, de I. L. Caragiale, precum şi „Minunea„, adaptată după textul lui Marin Sorescu.

Chiar în debutul acestei ediţii, actorul Marian Ghenea ne povesteşte despre un moment nu prea confortabil din cariera sa artistică, mai exact atunci când a fost nevoit să joace la Teatrul Odeon, imediat după Revoluţie, într-o sală unde avea doar 15 spectatori, şi asta din cauza frigului. „Trebuie să recunosc că era un frig de îngheţa apa în paharele de recuzită. A fost o perioadă amuzantă şi interesantă”, povesteşte Marian Ghenea.

Merită să amintim de asemenea şi despre o poveste care a început tot în perioada primilor ani de după Revoluţie. Marian Ghenea este directorul Centrului Cultural Otopeni Ion Manu, o poveste culturală care a pornit de jos, dar care în acest moment se poate mândri cu multe evenimente puse la cale şi cu o sală modernă. „Imaginează-ţi Bucureştiul înconjurat de un judeţ cultural. Ilfovul ar trebui să fie declarat zonă „defavorizată” din punct de vedere cultural. Nu există nimic în afara acestui Centru Cultural. Dacă nu m-aş fi născut la Otopeni și dacă n-aș fi primit sprijinul Primăriei de acolo, rămânea zero în continuare. Centrul cultural Otopeni Ion Manu are multe de făcut însă lucrurile s-au mişcat uşor uşor. Îmi aduc aminte că era doar o sală plină cu scaune de pe vremea comunismului, am făcut un plan de investiţii şi rezultatul se poate vedea acum”, spune Marian Ghenea, la HFM.

Ajungem inevitabil şi la o întrebare nu de puţine ori adresată actorilor: teatru sau film? Primim un răspuns prompt din partea invitatului nostru, Marian Ghenea, care ne spune că alege teatrul pentru ca îşi doreşte să trăiască alături și cu întrebările majore care provin din această artă. „Vreau să trăiesc cu întrebările majore pe care le pune teatrul”, afirmă Marian Ghenea, la emisiunea „Internetul știe tot?”.

În antiteză cu întâmplarea deja povestită de la Teatrul Odeon imediat după Revoluţie, Marian Ghenea ne povesteşte cum a fost primit în Moscova. „Fiecare actor a primit o limuzină, pentru el, şi soţia lui. De aceea ruşii au un Tolstoi sau un Dostoievski”, spune invitatul nostru.

Şi tot Marian Ghenea este cel care laudă şi are încredere în noua generaţie. „Tinerii de azi sunt produsul nostru. Eu aş spune să ne lăsăm puţin pe mâna lor. Hai să-i lăsăm pe ei să facă. Noi nu facem decât stricăciuni, îi defectăm prea tare. Avem şapte posturi de televiziune care bat câmpii de dimineaţă până seara. Eu nu mai rabd. Ce să mai cred eu despre un copil care nu mai are nicio perspectivă, căruia societatea nu-i oferă decât vorbe deşarte. Dacă fiecare îşi face treaba aşa cum se pricepe mai bine, poate să ne fie şi nouă mai bine, spune Marian Ghenea la „Internetul știe tot?”.

Anunțuri
Galerie | Acest articol a fost publicat în Actori și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s