Ştefan Popa Popa’s: „În curând voi fi membru al unei mari Academii”

O ediţie cu totul şi cu totul specială, cea de azi, 6 iunie. Căci în studioul HFM, la Internetul ştie tot?, ca invitat al lui Robert Tache, a venit maestrul Ştefan Popa Popa’s. Am punctat asupra zilei şi a invitatului pentru că maestrul îşi sărbătoreşte azi cea de-a 57-a aniversare. Bucuria noastră e cu atât mai mare cu cât în ultima vreme maestrul Popa’s şi-a ales cu foarte mare grijă apariţiile în media, mai ales atunci când a venit vorba despre televiziune. Nu e ăsta un moment potrivit pentru a sublinia că Internetul ştie tot? este o emisiune de radio care se dă şi la TV? Ba e, şi tocmai am făcut-o 😉

Sigur, am fost curioşi de ce totuşi a ales să nu mai apară la televizor: „Am prins un bun simţ, în ultima vreme din păcate se obisnuieşte ca în emisiunile TV să se întâlnească 4-5 oameni şi să discute… să discute… iar la finalul emisiunii, dacă întrebi pe cineva care a urmărit-o, nu poate trage o concluzie, sau să-ţi spună un subiect. Românul vorbeşte mult şi nu spune nimic”.

În afară de faptul că invitatul nostru este cel mai rapid caricaturist din lume, de altfel a şi învins, la un moment dat, un computer cu 4 secunde, maestrul Popa’s este şi caricaturistul oficial al Summit-urilor NATO, chiar dacă uneori ne-am putea întreba de ce nu-l vedem la astfel de evenimente atunci când ni se transmit imagini de acolo. Răspunsul e simplu: „Când sunt invitat la Summit-urile NATO, eu stau în Ground 0, acolo unde preşedinţii n-au bodyguard şi unde îşi permit chiar să-şi dea haina jos. Cineva mi-a spus să mă gândesc bine dacă accept să devin caricaturistul oficial deoarece dacă ceea ce fac eu deranjează pe cineva de acolo, s-ar putea să am probleme. De atunci, de când am acceptat, au trecut 18 ani”.

Şi totuşi… există în lumea asta şi alţi caricaturişti talentaţi, iar unii dintre ei chiar sunt rapizi… atunci ce-l face pe Ştefan Popa Popa’s să fie într-atât de iubit la nivel mondial? „Faţa este o mască, dar eu fac portret parapsihologic. Dacă vorbesc cu dumneavoastră nu-mi pot da seama ce fel de om sunteţi, dar dacă vă caricaturizez… pai atunci vă radiografiez, văd totul. Nu este o ştiinţă pentru mine, este un simţ. M-au întrebat studenţii: Maestre, desenăm şi noi la fel ca dvs. însă la final faceţi două tuşe care schimbă totul… Şi le-am răspuns că acele ultime două tuşe sunt cele ce fac diferenţa, harul de la Dumnezeu”.

„Acum un an şi ceva am trecut de la ortodoxie la catolicism. Orice lucru se face cu voia lui Dumnezeu”.

Mulţumită colegului nostru Alex Vicol, am fost în stare ca, la final de emisiune, să-i oferim maestrului, cu ocazia zilei sale, un cadou. Şi ne-am gândit că, dacă oriunde se duce, toată lumea îi cere o caricatură, ne-am gândit ca la noi în emisiune să fie altfel. Aşa că, i-am oferit noi o caricatură realizată de colegul nostru Alex Vicol, ce-i drept în ceva mai mult de două minute 😉 Cu speranţa că i-a făcut plăcere cadoul nostru, îi mai spunem o dată maestrului Ştefan Popa Popa’s LaMulţi Ani!

Galerie | Acest articol a fost publicat în Artisti și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

