David Neacşu: „Trebuie să ne învăţăm copiii să viseze. Este cel mai important lucru”

O nouă ediţie a emisiunii Internetul ştie tot?, un nou invitat în studioul HFM alături de Robert Tache şi un nou aspect al vieţii ce-şi găseşte locul în emisiunea noastră. Vorbim despre alpinism şi ne-am îndreptat atenţia către cineva care să ştie, cum zice românul, cu ce se mănâncă. Aşa că în radio a venit David Neacşu, primul român care a pus steagul României pe vârful muntelui Everest. Se întâmpla în 2003.

„În copilărie am fost orfan de un părinte, cu probleme financiare destul de mari şi îmi doream foarte mult un glob pământesc. La 18 ani mama mi-a făcut cadou unul şi învârteam globul şi unde puneam degetul îmi spuneam că vreau să ajung acolo… uite că acum am reuşit. În drum spre voi am încercat să număr în câte ţări am fost. Am ajuns la 47 de ţări, dar sunt unele dintre ele în care poate n-a călcat picior de român, unele despre care, dacă n-ai fost acolo, nici măcar nu şti că există”.

„Ca să urci un vârf înalt îţi trebuie şi un gram de nebunie, în sensul bun al cuvântului. Atunci cobori de fapt la baza simţurilor tale şi te descoperi”.

În timpul discuţiei noastre David Neacşu ne-a mărturisit că şi-ar dori să poată duce la Maciupiciu „oameni importanţi, politicieni sau oameni de afaceri, care nu mai au ce face cu banii şi să-i pun să se aşeze pe o piatră acolo şi să se uite la acele ziduri… să realizeze că noi nu suntem decât nişte furnici, suntem nimic”.

Ce este cel mai important pentru David Neacşu, aventura până acolo sau cele 4-5 minute petrecute pe vârf?                                                                                                                               „Sincer îţi spun… drumul până acolo este o aventură care trebuie trăită. Am stat şi m-am gândit, pentru ce mă duc? Adevărata experienţă fizică, spirituală… este drumul până în vârf”.

„Pentru mine, munţii au denumiri de genul… cel mai liniştit, cel pe care m-aş întoarce de 1000 de ori, muntele cu cel mai frumos miros, cel mai colorat…”.

Bine, bine… dar Everestul? „Everestul este cea mai mare mămăligă din lume. Toată lumea îşi doreşte să ajungă acolo, dar cei ce au reuşit au realizat, odată ajunşi acolo, că primeşti de fapt multă durere. Acolo înveţi ce însemnă aia foame, ger, sete, disperare. Trebuie să îţi depăşeşti limitele, să calci pe cadavre la propriu, aflate acolo de 12-13 ani. Tocmai de aceea dintr-o echipă normală de 6 oameni, doar 5 se mai întorc”.

Ce nu ştie internetul?                                                                                                                       „Internetul nu ştie că anul acesta o să devin bunic. De două ori chiar, din partea celor 2 fete ale mele. Şi una din fete şi-a fixat nunta cu o săptămână înaintea unei alte expediţii în care voi pleca”.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Sportivi și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

