Claudiu Bleonţ: „N-am putut să aleg calea tare… Am devenit actor din laşitate…”

Cineva mi-a spus odată „if you come here… we are a bad company, bad company… we can’t deny” şi m-am dus. Compania de fapt era excelentă şi acela era mesajul de bun venit. Aşa vă spunem şi noi, dacă ajungeţi să ne cunoaşteţi sau măcar să citiţi aceste rânduri, atunci înseamnă ne-am atins țelul :).

Invitatul ce a poposit în studioul HFM este un actor de zile mari, Claudiu Bleonţ, ce ne-a încântat cu felul său de-a fi dar şi cu dezvăluirile sale. Şi după cum bine știți, o primă întrebare face referire la importanţa internetului în viaţa omului… „Nu sunt un exemplu, îl folosesc destul de rar şi nu, nu mă joc pe Facebook”. Tot de pe net aflăm că data naşterii lui Claudiu de pe site-ul Wikipedia (în limba engleză, că în limba română am găsit atât de puţine informații încât ni s-a făcut, puţin, ruşine gândindu-ne că nu prea ştim să ne promovăm valorile, cel putin cand vine vorba de propria noastră ţară) este greşită. Data corectă este 27 august 1959, şi nu 17 august. Uite un nou motiv ca emisiunea Internetul ştie tot? să existe ;).

„Întreabă-l de plete, întreabă-l de plete!” (sau mai bine zis de lipsa lor) îi spune Ciprian Vasilescu în cască în timpul înregistrării lui Robert Tache. Reamintim chiar acum povestea cu pletele nu înainte însă de a-i arunca o săgeată, absolut colegială lui Ciprian: pe tine nu te-am veda niciodată gata să faci o astfel de schimbare!

Şi pentru că toţi îl ştim pe Claudiu Bleonţ cu plete, nu puteam să nu întrebăm de unde acest nou look numai bun de poveştile lui Creangă: „Simţeam la un moment dat că parcă aş face ceva şi nu ştiam ce. Întâlnirea cu textul lui Eugen Ionesco m-a făcut să iau această decizie, altfel nu cred că mă mai suportam în oglindă… necunoscutul din mine care mă împinge către un alt necunoscut. Acest blond este frustrat, cinic, neputincios, temător (rolul o cere;))”.

„Unul dintre cei mai mari dramaturgi universali, un om care a  scris înaintea timpului lui, înaintea timpului nostru” – aşa îl descrie Claudiu Bleonţ pe marele Eugen Ionesco.

Cred că toată lumea a aflat de contractul pe care l-a semnat cu soţia sa chiar înainte de a se însura. Şi dacă nu, în studioul HFM sub atenta trecere în revistă realizată de Robert Tache, punctele principale au fost reluate, şi ideea contractului încă o dată, dezbătută: Cum a fost, întreabă Robert, când Andra (Negulescu) ți-a zis că vrea să semnați un contract înaintea căsătoriei?

„Împărţim o avere sufletească, nu bănească. Cum am reacţionat? Prima oară am spus NU, mai ales că primul punct era să ne cultivăm şi să ne respectăm libertatea. Eu sunt dominator, posesiv, frustrat, gelos… şi după aia invers, adică generos, meditativ…”

Prea multe de spus, de povestit şi mult prea puţin timp? Aşa a gândit şi Robert dar mai ales Claudiu Bleonţ. Ce era de facut? Cel mai plăcut lucru din toate: La finalul emisiunii, Claudiu a mai primit o cană de cafea, Robert una de ceai şi s-au pus pe mai departe la taclale. În văzul vostru căci povestea continua mâine, începând cu ora 17.30, la TVH 2.0.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Actori și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

