Cristian Român: „Am 7 ore pe zi libere… atât cât dorm”

În ediţia de astăzi am încercat  să fim puţin mai… tehnici, mai ştiinţifici… cât să ne ridicăm la nivelul invitatului nostru, deşi misia asta e clar una dificilă 🙂 Mă rog, aşa invitat, aşa emisiune. Un om extrem de interesat de tehnică, dar şi de cosmos, fenomene care mai de care mai deosebite, dar cu o necesitate de aprofundare şi experimentare dincolo de limita obişnuită. Cristian Român este personajul despre am încercat să aflăm cât mai multe.

Iată o primă informaţie aflată de pe internet, de care Cristian Român abia acum a aflat… Bineînțeles că ne aduce o satisfacţie imensă in momentul în care ne surprindem invitaţii cu apariţii pe internet de care aceştia nu aveau habar. Dar bucuria noastră n-a ținut mult căci invitatul nostru ne-a şi spulberat descoperirea 🙂 Pe site-ul academia.edu îl puteţi găsi pe domnul Român cu funcţia de „cercetător independent”, dar replica n-a întârziat să apară: „Nu sunt cercetător independent, sunt căutător independent„.

N-aş vrea să se creadă că sunt un om de ştiinţă, după părerea mea îndoiala trebuie să ne guverneze„.

Un subiect foarte important pentru români, dar mai cu seamă pentru Cristian Român este revista „Ştiinţă şi tehnică„. Pentru invitatul nostru, revista de care se ocupă „se situează pe primul loc în viața mea. Fără ea n-aş mai fi pur şi simplu. În aprilie împlinim 1 an de la reapariţia ei… în acea perioada de pauză am vegetat”.

„Revista Ştiinţă şi tehnică este o idee, este o atmosferă care a reuşit să fie creată pentru cititor”.

„Am 7 ore pe zi, atunci când dorm plus momentele deplasării (metrou, maşină etc.) atunci îmi schiţez emisiunile, ideile ce-mi vin pe parcurs. Meseria asta de povestitor al ştiinţei nu are rost dacă nu eşti mereu în priză”.

„Foarte puţini dintre tinerii inteligenţi se mai îndreaptă către ştiinţă. Trebuie să-l vrăjesc pe cititor, el nu trebuie să se simtă obligat să înveţe”.

Ar mai trebui spus ceva? Da! Că invitatul nostru este şi scriitor, unul pe care câştigul bănesc nu-l interesează. Aşa se face că atunci când cartea sa, Ultima aventură: Universul s-a epuizat din librării, în loc de reeditare, a ales s-o ofere gratuit, evident pe net! De ce? „Pentru că toată lumea trebuie să aibă, dacă îşi doreşte, acces la ea. Şi oricum, acum lucrez la o a doua carte”.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Scriitori și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Cristian Român: „Am 7 ore pe zi libere… atât cât dorm”

  1. incultu zice:

    Mi-a plăcut acest articol şi în special abordarea invitatului dumneavoastră despre ştiinţă. Vă rog să corectaţi link-ul către carte, se pare că duce nicăieri… Chiar îmi doresc să citesc cartea d-lui Cristian Român !

Lasă un răspuns

