Cristian Ţopescu: „Am făcut călărie, aşadar trecerea la Cavaler a fost una firească. Mi-ar fi plăcut să trăiesc pe vremea cavalerilor”

Începem prin a spune invitatului nostru de azi, La Multi Ani domnule Cristian Ţopescu, şi mulțumiri pentru sutele de comentarii inspirate pe care ni le-ați oferit în timpul celor mai importante competiții sportive ale planetei, indiferent dacă a fost vorba de fotbal, atât de drag românilor, sau patinaj artistic, atât de drag dvs.

Viața invitatului nostru a fost clar legată de sport, încă din copilărie îndreptându-şi paşii, sub atenta supraveghere a tatălui său, către echitație.

Legat de alegerea de a trece de la sportul de performanță la mass-media: „A fost o alegere dificilă… practicasem 13 ani sportul de performanță, dar mass-media începuse să mă atragă. Tatăl meu m-a avertizat în legătură cu preferințele şefilor din televiziune… și ce dreptate avea, pentru că, în ’83, din cauza unui comentariu făcut în timpul unui meci de fotbal în care spuneam că tinerii fotbaliști români ar trebui lăsați să plece să joace „afară”, Tovarășa a dat ordin să fiu dat afară de la Televiziune așa că m-am întors la Steaua„.

Pe internet, pe nenumărate pagini, comentarea Finalei Cupei Campionilor Europeni dintre Steaua București și FC Barcelona din 1986, este trecută ca fiind cea mai mare performanţă a lui Cristian Ţopescu. Adevarul însă e că … nu e adevărat. Ba chiar nici măcar n-a fost pe stadion, căci  „În momentul scoaterii mele din televiziune mi s-a ridicat şi paşaportul„.

Şi totusi a comentat o finală de Campionat European în care a jucat Steaua. Pe a doua, din 1989, jucată în compania echipei A.C. Milan: „Am ajuns să comentez finala Cupei Campionilor din ’89 la insistenţele jucătorilor de la Steaua. Marius Lăcătuş era purtătorul lor de cuvânt, iar Valentin Ceauşescu era protectorul lor. Steaua a jucat atât de prost, încât nu prea am avut ce comenta. Pe vremea aceea se făceau şi pariuri. Unii pariau că eu comentez acel meci recunoscându-mi timbrul vocal, iar alţii spuneau că nu este posibil să fiu eu… pentru că nu spuneam mai nimic„.

Invitatul nostru a fost decorat de către Președintele României cu Ordinul Naţional Serviciul Credincios în Grad de Cavaler. Însă modestia îl face pe Cristian Ţopescu să treacă elegant peste evocarea acestui moment: „Am făcut călărie, aşadar trecerea la Cavaler a fost una firească. De fapt, mi-ar fi plăcut să trăiesc pe vremea cavalerilor”.

Iată ceva ce nu ştie Internetul despre Cristian Ţopescu:

De curând am devenit bunic. Cristi, băiatul meu cel mare, mi-a făcut o bucurie enormă şi mi-a dăruit doi nepoţei„.

„Sunt un împătimit al ziarelor, mi se trage de pe vremea când nu exista internet”.

Îşi amintește şi de primul 10 din istoria gimnasticii: „Nadia (Comăneci) se amuza spunându-le organizatorilor «V-am stricat computerul». Ulterior au apărut computere cu patru cadrane, însă note de 10 nu prea au mai fost”.

Şi încă o informație legată de Cristian Ţopescu: „Sunt pasionat de exprimarea corectă în limba română”.

Încheiem spunându-i încă o dată domnului Cristian Ţopescu La Multi Ani cu ocazia celei de-a 75-a aniversări.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Politicieni, Sportivi și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

