Sever Barnea: „Cântaţi ceea ce vă place vouă”

În această ediţie ne-am propus să devenim clasici. Cel care şi-a ocupat locul pe scaunul invitatului în studioul HFM a fost Sever Barnea, un mare bas-bariton al României, decorat de Președintele Ion Iliescu în anul 2004 cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler. Din acel moment emisiunea Internetul știe tot? putea sa fie difuzată şi la radio şi la TVH 2.0.

Cum a ajuns Sever Barnea să cânte operă şi să devină unul dintre cei mai buni baritoni ai României? Poate o să râdeţi… a dat cu banul între clasa de pian (ceea ce îşi dorea) şi  clasa de canto, influențat fiind de un profesor ce i-a spus: „Eu nu-ţi garantez că vei intra la canto, dar îţi spun că trebuie să dai la canto„. S-a dovedit că alegerea a fost cea corectă iar viaţa l-a îndrumat apoi către Ansamblul Doina al Armatei. Restul a curs de la sine. Pe scurt, o carieră înfloritoare, ce la dus inițial la Opera Română iar mai apoi pe marile scene ale țării şi ale lumii. Din anul 2011 a renunţat la Opera Română, din dorința de a încerca şi altceva. „Am plecat din Operă pentru că simţeam că nu mai sunt dorit. Era parcă un capăt de linie. Bineînţeles că mă pot întoarce dacă voi fi dorit„. În prezent este profesor  la Facultatea de Arte din cadrul Universităţii Spiru Haret.

Activitatea profesională şi perseverenţa lui Sever Barnea în acest domeniu este uimitoare. Acesta a cântat într-un concert la Londra, concertul fiind patronat de Casa Regală şi Prinţul Paul de România împreună cu soţia sa. „Şi am avut marea onoare să cânt alături de marele Gheorghe Zamfir”, îşi amintește cu plăcere invitatul nostru.

Întrebat de ce nu a plecat din ţară, aşa cum mulţi colegi de breaslă au facut-o, Sever Barnea răspunde: „Aici este locul meu şi aici pot să îmi fac meseria, aici este casa mea. Bineînţeles că am fost în turnee în străinătate, dar niciunde nu este ca acasă„.

Iar motivele pentru care pentru el acasă se scrie şi se rostește mai ales cu A, urmează în citatul următor: „Am o bucurie permanentă ce mă binedispune în fiecare zi: în afară de mama mea, acasă mă așteaptă şi două căţeluşe, dintre care una cu cinci puiuți„.

Galerie | Acest articol a fost publicat în Cantareti și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sever Barnea: „Cântaţi ceea ce vă place vouă”

  1. Georgiana Calinescu zice:

    Mi-era dor sa te vad dupa atatia ani Sever… Ai imbatranit frumos. Georgiana

    • Ioana zice:

      Ai ramas frumos dupa atatia ani, dar nu numai ca fizionomie sau ca aparitie,ci si in actiunile tale.A educa tanara generatie intru cultura e cel mai frumos lucru pe care il puteai face ca bas-bariton in plina maturitate a carierei tale artistice.Te cunosc de foarte mult timp si stiu ca atunci cand vei simti cu adevarat ,te vei intoarce pe scena operei din Bucuresti.Pana atunci sa ramai acelasi om deosebit,de o sensibilitate cum rar intalnesti,cu simtul umorului si spiritul de observatie fin ca al unui copil si nu in ultimul rand cu dragostea pentru animale,pentru caini in mod special. Ioana

Lasă un răspuns

