Maria Gheorghiu: „Francezii au fost primii care m-au supranumit Joan Baez a României”

8 Martie! La mulţi ani doamnelor şi domnişoarelor. Firesc, în mintea echipei Internetul ştie tot? s-a născut  întrebarea: azi aducem în emisiune o doamnă sau un invitat pe placul doamnelor? Şi pentru că voturile au înclinat decisiv către prima variantă, în studioul HFM a poposit … Maria Gheorghiu, îndrăgita cântăreață de folk, poate cea mai potrivită invitată într-o zi dedicată Femeii.

Şi pentru că ziua este una importantă pentru toate femeile, echipa emisiunii, reunită, adică și cea de la radio cât și cea de la TVH 2.0,  au primit-o așa cum se cuvine: un trandafir roşu şi o brăţară mărțișor, reacția invitatei fiind una pe măsura gestului: „Acum mă simt încă o dată femeie”.

Şirul întrebărilor a început să curgă, iar răspunsurile nu s-au lăsat aşteptate:

„Prefer să iau informaţiile de pe net şi atât, pentru că nu am timp. Am emisiuni la radio, la televiziune, am spectacole, citesc, scriu şi multe altele”.

„Eu am cunoscut pentru prima oară ce înseamnă succesul cu adevarat în Franţa. Aş fi vrut să fiu la fel de bine primită şi în România…”.

Referindu-se la proiectul rămas, din păcate, până în acest moment nefinalizat, acela de a avea o serie de concerte în România alături de Filarmonica din Kiev, Maria Gheorghiu a mărturisit că, „pentru un solist care nu cântă operă şi nu repetă aproape zilnic, este foarte greu să susţină un concert cu o ochestră în spate”. Însă ăsta nu e un motiv ca Maria să renunțe la proiect. Aşa că încă așteptăm :).

„Am fost în oră de maximă audienţă la «Radio France Normandie»; emisiunea se numea «Ora de Jazz». Cei de acolo m-au supranumit pentru prima oară «Joan Baez de Roumanie»”, abia mai târziu Victor Socaciu preluând ideea şi făcând-o cunoscută în România, iar informația asta este venită, pentru prima oară, la noi în emisiune. Şi aşa a aflat şi netul despre ea!

„Sunt construită pe lucrurile care vin din adânc. Eu cânt cu fiecare celulă din corpul meu. În timpul spectacolelor sunt ruptă de realitate, mă detaşez de tot ceea ce mă înconjoară.”

Şi din vorbă în vorbă, ajungem şi la un regret, mărturisit pentru prima oară în mass-media la noi în emisiune: „Atât versurile cât şi muzica piesei «Ding, dong, ding! La mulţi ani, mulţi ani!» pe care o interpretează şi Raoul sub denumirea «La mulţi ani, cu bine!»,  îmi aparţin. Mi-ar fi plăcut ca el să menţioneze acest lucru, mai ales pentru că este dedicată părinţilor mei. Din păcate n-a făcut-o niciodată!”

„Anda Călugăreanu a fost cea care m-a îndreptat pentru prima oară spre colinde şi vreau să-i mulţumesc pentru asta.”

Galerie | Acest articol a fost publicat în Cantareti și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

